Υγιεινά σνακ με κερδοφορία για τη λιανική

Η στρατηγική των εταιρειών εστιάζει στην κυκλοφορία νέων προϊόντων και στην παροχή μεγαλύτερων περιθωρίων κέρδους στη μικρή λιανική.
του Γιώργου Μανέττα


Εάν για κάτι ξεχωρίζει το περίπτερο, πέρα από τον καπνό, τις κάρτες τηλεφωνίας και τον Τύπο, αυτό είναι η ποικιλία από σνακ που διαθέτει. Σοκολάτες, κρουασάν, σοκοφρέτες, πατατάκια, μπισκότα και πολλές ακόμη νόστιμες λιχουδιές ≪συνωστίζονται≫ στα μπροστινά ράφια της μικρής λιανικής, αποτελώντας έναν πραγματικό... ≪πειρασμό≫. Βέβαια η κρίση, ο ανταγωνισμός από τα σούπερ μάρκετ αλλά και οι σύγχρονες διατροφικές συνήθειες τον έκαναν λιγότερο θελκτικό.

Την τάση αυτή προσπαθούν να αναστρέψουν οι εταιρείες του χώρου, υιοθετώντας μια διαφορετική στρατηγική, απολύτως προσαρμοσμένη στα νέα δεδομένα της αγοράς αλλά και στις ανάγκες του επαγγελματία της μικρής λιανικής.

Τρία είναι τα βασικά σημεία αυτής της στρατηγικής, όπως την κωδικοποίησε το MARKET Today συνομιλώντας με επαγγελματίες του χώρου:


Καλή σχέση ποιότητας και τιμής

Όπως λέει o Ιωάννης Δακανάλης από τη Διεύθυνση Πωλήσεων της Freshsnack, οι καταναλωτές είναι έτοιμοι να επιβραβεύσουν τις εταιρείες που σέβονται τα χρήματά τους και τους προσφέρουν κάτι πραγματικά ποιοτικό σε σχέση με αυτό που πληρώνουν.

≪Παρά τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών, οι καταναλωτές είναι δεκτικοί σε νέες προτάσεις, οι οποίες προσφέρονται σε τιμές που είναι τίμιες για το προϊόν που αγοράζουν≫, σημειώνει χαρακτηριστικά.

Η ποιότητα, οι λογικές και φτηνές τιμές, σύμφωνα με τον Πέτρο Μανωλίδη της Naturetech είναι το κλειδί σε μία επιτυχημένη στρατηγική. ≪Προσωπικά≫, όπως λέει, ≪δεν πιστεύω στη μείωση των τιμών, αλλά στη δημιουργία νέων ταχυκίνητων κωδικών σε λογικές τιμές≫.

Νέα πιο υγιεινά προϊόντα

Με δεδομένο ότι οι διατροφικές τάσεις αλλάζουν ραγδαία σε παγκόσμιο επίπεδο και μετατοπίζονται προς πιο υγιεινές τροφές, η κυκλοφορία πιο υγιεινών σνακ θεωρείται μονόδρομος.
Σύμφωνα με τον Ιωάννη Σούρα της Healthier Choise, η εταιρεία του αναζητά σε παγκόσμιο επίπεδο νέες διατροφικές ιδέες και καινοτόμα υγεινά σνακ για όλες τις ηλικίες, τα οποία εκτός από τα θρεπτικά συστατικά έχουν να προσφέρουν και κάποιο συγκεκριμένο όφελος για την υγεία, τα λεγόμενα λειτουργικά τρόφιμα.

≪Προτεραιότητά μας είναι η μείωση ή και κατάργηση (όπου αυτό είναι εφικτό) των λιπαρών, της ζάχαρης και του αλατιού από τα προϊόντα μας≫, σημειώνει η εκπρόσωπος της Healthier. Για να προσθέσει πως ≪έχουμε επενδύσει πολύ κόπο και χρήμα σε έρευνα και ανάπτυξη προκειμένου να δίνουμε συνεχώς στους καταναλωτές αρκετούς τύπους σνακ κάτω από τα εμπορικά μας σήματα και σε ποικιλία γεύσεων, ώστε να μπορεί ο καθένας να διαλέξει αυτό που του ταιριάζει≫. Ήδη, στη βασική γκάμα που διαθέτει η εταιρεία περιλαμβάνονται προϊόντα όπως τα σνακ πρωτεΐνης.

Πιο υγιεινές προτάσεις ετοιμάζει και η Freshsnak. Όπως αποκαλύπτει ο κ. Δακανάλης, η εταιρεία του, βλέποντας την τάση της αγοράς για το γρήγορο και υγιεινό φαγητό, ξεκίνησε συνεργασία με την Creta Farms για κάποιους κωδικούς κρύων σάντουιτς με αλλαντικά Εν Ελλάδι, τα οποία έχουν ελαιόλαδο αντί για ζωικό λίπος.


Καλή κερδοφορία στη μικρή λιανική

Σε μια εποχή που η κερδοφορία του περιπτέρου συμπιέζεται ασφυκτικά, η παροχή ικανοποιητικών περιθωρίων είναι ζητούμενο. ≪Δίνει ένα επιπλέον κίνητρο στον επαγγελματία να συνεχίσει να προωθεί τα προϊόντα≫, επισημαίνεται χαρακτηριστικά. ≪Προσπαθούμε πάντα να είμαστε δίπλα στον κλάδο, να προσφέρουμε ποιοτικά, κινήσιμα προϊόντα με καλό ποσοστό κέρδους και αξιόπιστη διανομή≫, αναφέρει ο κ. Δαναλάκης της Freshsnack. Για να προσθέσει πως η εταιρεία του από τα γενοφάσκεια της το 1995 είχε ως βασικό συνεργάτη και συνοδοιπόρο το περίπτερο και το μίνι μάρκετ. Ανάλογη έμφαση στη μικρή λιανική δίνει και η Healthier Choice. Αν και ξεκίνησε από τον χώρο του φαρμακείου, από το 2015 αποφάσισε να επικεντρωθεί στο περίπτερο και το μίνι μάρκετ που σταδιακά εξελίχθηκε στο βασικό κανάλι διακίνησης των healthier σνακ της.

≪Στην αρχή≫, όπως λέει ο κ. Σούρας, ≪ήταν πραγματικά δύσκολο για την ομάδα πωλήσεών μας να μεταφέρουν στους επαγγελματίες του χώρου τη σπουδαιότητα και το πλεονέκτημα της δημιουργίας κατηγορίας healthy snak point στο κατάστημά τους. Με επιμονή και επιμονή το περίπτερο και η μικρή λιανική αγκάλιασε τα προϊόντα μας≫, σημειώνει.

Τα εμπόδια

Παρά τη σημαντική προσπάθεια που κάνουν οι βιομηχανίες σνακ, υπάρχουν μία σειρά από εμπόδια που πρέπει να ξεπεράσουν για να διατηρήσουν τη θέση τους στην αγορά. Το πρώτο και κύριο είναι ο μεγάλος ανταγωνισμός που υπάρχει πλέον στον χώρο. Αυτή την στιγμή υπάρχει υπερπληθώρα εταιρειών, η οποία δεν αντιστοιχεί με τη ζήτηση στα χρόνια της κρίσης. Ένα χάσμα που αναπόφευκτα θα δημιουργήσει προβλήματα στο άμεσο μέλλον.

Το δεύτερο μεγάλο εμπόδιο αφορά την προοπτική που διαφαίνεται στη στρατηγική που θα ακολουθήσει τα επόμενα χρόνια το περίπτερο και το μίνι μάρκετ, η οποία εστιάζει στην αναπροσαρμογή των σνακ που φιλοξενούν στα ράφια τους.

Όπως λέει το στέλεχος της Kiosky's, Νίκος Αγγουριδάκης ≪τα σνακ καταλαμβάνουν σήμερα δυσανάλογα μεγάλο χώρο σε σχέση με την κερδοφορία που προσφέρουν. Υπολογίζεται ότι κατέχουν το 30-35% στα ράφια ενός περίπτερου, ενώ το συνολικό ποσοστό κερδοφορίας που προσφέρουν στην επιχείρηση δεν υπερβαίνει το 1,5%≫.

Σύμφωνα με τον κ. Αγγουριδάκη, ≪είναι ανάγκη οι επαγγελματίες να προχωρήσουν σε έναν εξορθολογισμό της γκάμας των σνακ και να εστιάσουν σε αυτά που έχουν μεγαλύτερη ζήτηση και υψηλότερη κερδοφορία. Το περίπτερο δεν έχει ανάγκη από έναν ακόμη κωδικό τσίχλας ή σοκολάτας. Ήδη, το μέσο περίπτερο έχει πάνω από 60 κωδικούς σοκολάτας, ίδιους ή και περισσότερους απ' ό,τι έχει ένα σούπερ μάρκετ! Δεν είναι θέμα ποικιλίας. Είναι θέμα επιλογής των κατάλληλων κωδικών που έχουν καλό γύρισμα και κερδοφορία≫, λέει με έμφαση. Παραδέχεται πάντως πως δεν είναι μόνο ο χώρος των σνακ που έχει πληγεί από την κρίση. Είναι και όλες οι υπόλοιπες κατηγορίες.

Η εξεύρεση της ≪χρυσής τομής≫, η οποία θα επιτρέψει στις εταιρείες που παράγουν σνακ να είναι ανταγωνιστικές και ταυτόχρονα ελκυστικές για το τελικό σημείο και τον καταναλωτή θεωρείται το κλειδί για την επιβίωση και ανάπτυξη.

≪Παρότι είναι μια προσπάθεια επίπονη, είναι ο μόνος τρόπος≫, λένε άνθρωποι του χώρου. ≪Όποιος καταφέρει να προσφέρει ταχυκίνητα πρωτοποριακά υγιεινά προϊόντα σύγχρονης διατροφής αλλά και γρήγορη εξυπηρέτηση στη διανομή θα βγει κερδισμένος≫, υπογραμμίζουν με νόημα.


Διαβάστε περισσότερα στο market today Οκτωβρίου

Αρθρογραφία

  • 70 ΧΡΟΝΙΑ ΒΙΤΑΜ, ΣΕ ΚΑΘΕ ΓΙΟΡΤΗ! >

    70 ΧΡΟΝΙΑ ΒΙΤΑΜ, ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΡΩΙΝΟ, ΣΕ ΚΑΘΕ ΚΟΛΑΤΣΙΟ, ΣΕ ΚΑΘΕ ΓΙΟΡΤΗ!   Τι είναι αυτό που ενώνει ένα τραγανό Read More
  • Το ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ στην Έκθεση >

      Στην Έκθεση Super Market, Mini Market και Περίπτερο έλαβε μέρος η πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, συμμετέχοντας για πρώτη φορά με Read More
  • ΑΡΑΜΠΑΤΖΗΣ-ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΖΥΜΗ >

      2500 επισκέπτες στο stand της ANUGA 2017       Στο stand της ΑΡΑΜΠΑΤΖΗΣ - ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΖΥΜΗ, συγκεντρώθηκε το ενδιαφέρον Read More
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

Q Zone BANNER 300 x 250cm Newsbeast

vikosbanner

OKAA Logo GR

arab vote